sjaakenco.reismee.nl

Dag 3

Gisterenavond een plekje gezocht in Dieppe, het was ontzettend druk (maar wel gezellig) in het dorp. Er was kermis en allerlei activiteiten. De plek aan het strand was overvol en door de mensenmassa konden we er geeneens bij komen. Dan maar aan de overkant waar een officiele camperplaats is. Heel mooi gelegen met als achtergrond een klif. Maar ook hier was het overvol. Maar na ff zoeken hadden we nog 1 plekje, wel helemaal ingeklemd door andere campers. Het was eigenlijk een gewone parkeerplaats, dus de plekken zijn te klein voor campers. Maar met wat passen en meten propte manlief de camper er zo goed mogelijk in. We stonden wel wat schuin, dus als onze buurman weg wilde rijden had hij een probleem. Dus netjes als we zijn zeiden we tegen elkaar dat we dan maar de volgende morgen direct na het wakker worden zouden vertrekken zodat niemand last van ons zou hebben. We hebben heel gezellig ons familiespel gespeeld (monopoly). Daar zijn we altijd zo’n 2 a 3 uur mee bezig. Lekker vroeg ons mandje in. Worden we om 24 uur gewekt door het geknal van vuurwerk. Zoon snel naar buiten en wij hebben het spektakel vanuit onze camper bekeken. Super! Pa en ma jullie zouden hier ook van genoten hebben. Halverwege de nacht begint het (weer) te regenen en het houdt niet op. De volgende morgen vertrekken we zoals beloofd rond 8 uur en rijden we naar de dichtstbijzijnde Mac om te ontbijten. Ach ja …als je geen bakkertje in de buurt heb dan een lkr croissantje bij de M. Ze staan nog in de oven dus 10 min later zitten wij heerlijk warme croissants te eten. We rijden verder naar Caen en we komen warempel in een soort hevige depressie. Het stormt en de regen stroomt overvloedig. Ik had vanmorgen op internet al gelezen dat het noorden van Frankrijk (en tja..daar zitten we dus) te maken heeft met slecht weer. Kans op neerslag 90% en de komende dagen ziet het er niet echt beter uit. Ik begin al lichtelijk sjaggerijnig te worden maar man zegt superpositief “nou dan weten we in ieder geval waar we aan toe zijn”. Tja…zo kan je het ook bekijken. Door de hevige wind rijden we ongeveer 60 a 70 km, dus álle tijd om uitgebreid van de natuur te genieten. Een normale auto zou hier nl doorheen gesjeesd zijn, maar wij niet hoor!!

In Caen aangekomen gaan we op zoek naar “het” museum. Het memorial. Daar moet ook een camperplaats zijn waar we willen overnachten. Maar die is echt overvol (wat doen al die mensen hier?). Daarom gaan we heel brutaal maar bij de bussen staan. Memorial is heel leerzaam, lijkt wel op het museum in Arromanches waar we een paar jaar geleden zijn geweest. Onze buurman had het ook leuk gevonden. Rond half zeven zijn we uitgekeken en gaan terug naar de camper. Dan op zoek naar een slaapplek. Er zijn helaas weinig camperplaatsen in de buurt, maar…er is een Cora in de buurt met zowaar gedoogplekken voor een camper. Je staat dus gewoon op een immens groot parkeerplaats voor een supermarkt. Ik heb leuke jeugdherinneringen aan de Cora (toch pa en ma en oom/tante Overschieters??). Dus raad eens wie er morgen met pyjama en al de Cora binnenrent voor een heerlijk vers croissantje?? Ach..ze kennen me hier toch niet. Gelukkig staan we niet alleen, er staan ongeveer 4 andere campers.

Ik maak een (al zeg ik het zelf) verrukkelijke macaroni en ’s avonds weer gezellig spelletjes spelen. Wat moet je anders zo op een leeg parkeerterrein.

ma en pa

leuk om te lezen, de Cora ken ik inderdaad nog van de vroegere jaren, maar nu op naar de zon en een goede camperplek toch.

Corry

We genieten met jullie mee. Zo krijg je weer een leuk dagboek van de vakantie! We hopen dat jullie genieten en dat de regen wat minder wordt. Au revoir et un bon vacance.

piha

Wat schrijf je toch weer boeiend. Echt super leuk om te
volgen. :)
De Cora?
Toen was ik zeker nog niet op deze wereld. Hihi.
Veel plezier en geniet lekker van de warme croissants morgen.

overschieters

Aha..., de Cora!!
Je zal toen niet ouder geweest zijn dan Desie nu is.
Ons "uit eten restaurant" met een goede prijs-kwaliteit verhouding, zeker voor de "Ă©Ă©n verdieners portemonnaie" van toen vroeger. Bon appetit en geniet van je petit dejeuneetje bij de Cora.
O ja, die weersvoorspellingen voor een paar dagen vooruit komen niet (altijd) uit hoor en voor alle zekerheid stuur ik een "hogedrukgebiedje" jullie kant op, goed?

Gina

Vuurwerk in Frankrijk is spectaculair. Leuk om dit vanuit de camper te bekijken, weer eens wat anders. Klinkt knus : als gezin oud-Hollandse spelletjes spelen als het regent. Daar heb je in de vakantie lekker de tijd voor.