sjaakenco.reismee.nl

dag 19 tm 22

Zo...eindelijk weer wifi. Dus hierbij ons reisverslag van de afgelopen dagen!!

Dag 19 –dinsdag-
Gisterenavond was het even droog en de rest van de nacht weer regen, maar gelukkig klaart het in de ochtend op zodat we toch nog onze spullen droog kunnen inpakken. We doen het rustig aan, want er komen toch geen nieuwe mensen. Dit is ook de laatste week dat de camping open is en je ziet ook idd steeds meer mensen vertrekken. We vertrekken rond een uur of 2 en gaan richting Carnac. Morgen gaan we richting Villedieu, waar een dierentuin schijnt te zijn. Tja…en dan gaan we weer richting huis. Zaterdag hopen we nog naar Brugge te gaan en zaterdagavond hopen we thuis te zijn. We verlaten nu de wifi plek, dus we moeten onderweg kijken wanneer we weer een wifi plek zien.
En ja hoor…wij hebben ook altijd wat met onze camper!! Manlief rijdt nog op de camping per ongeluk tegen een biels op (onder een struikje) en de bumper is iets gescheurd enzo, maar geen probleem (dachten we). Totdat we onderweg naar Carnac een deel van onze bumper voorbij zien komen. Dus op de eerst mogelijke stopplaats ff gekeken en dus ook maar de rest van de bumper eraf geschroefd voordat die er ook onder het rijden ervan af gaat. Onze kentekenbord zetten we maar aan de binnenkant voor onze voorruit. Carnac is een heel leuk stadje dat bekend staat om zijn “stenen” ook wel menhirs genoemd. Echt bizar om hele lange rijen met alleen maar grote menhirs te zien. Het weer klaart goed op en we rijden naar de camperplaats. Dat is niet meer dan een parkeerplaats naast de Lidl, maar omdat Carnac én gewild is én het de enige camperplaats is is het behoorlijk druk. Ik denk dat we zeker wel met 30 campers bij elkaar zitten. Man en ik slenteren op ons gemak door het stadje en we krijgen echt (weer) een vakantiegevoel. Ik vind het ook wel weer leuk om iets anders te zien als de camping. Bij een winkeltje kopen we voor het thuisfront eindelijk een souvenirtje, noga en gedroogd fruit. ’s Nachts regent het weer.

Dag 20 –woensdag-

We halen (bij de Lidl) verse broodjes en besluiten om naar het strand te rijden. Carnac ligt aan een kustlijn, dus je hebt 1 lange rij aan strand. Het is al lekker warm dus we pakken onze stoeltjes en ontbijten op het strand. Het wordt al aardig druk, heel veel mensen gaan gewapend met een emmertje en schepjes naar het water om schelpen enzo te zoeken. Omdat het eb is blijft er nl heel veel achter wat klaarblijkelijk de moeite waard is. Na een uurtje gaan we weer weg, dit is echt een leuke plaats om nog een keer terug te komen. Het begint weer te regenen. We gaan op zoek naar de stenen en proberen de kids uit te leggen dat dit echt wel iets bekijkenswaardig is. We lopen aan de linkerkant langs de stenen en gaan daarna ook naar de overkant. Zoon zegt “Jullie willen de stenen zeker vanuit een ander perspectief zien”. Ik leg uit dat deze stenen hier al zeker enkele duizend jaar liggen, maar ik betwijfel of hij hiervan onder de indruk raakt. Daarna duiken we een creperie in, wat in een soort oud boerderijtje is gehuisvest. Je hebt het idee dat je in een soort kelder eet. Rond half 2 rijden we richting Villedieu-les-poeles, dat is ongeveer 35 minuten voorbij Le mont sant michel. We komen rond half 6 aan en verkennen gelijk het gezellige dorpje. Het is zowaar droog geworden. De winkels zijn tot 7 uur open dus we kunnen net ff snuiven eraan. In een schattig winkeltje koop ik een heel leuk cadeau voor mijn vriendin die van de week 50 wordt . Ik weet zeker dat ze het leuk vindt. Misschien dat ik morgen toch maar ff terug ga om nog meer te kopen haha. En voor mijn vader kopen we een lkr stukje zeep met zijn initiaal erop. ‘s Avonds drinken we in een bar nog een cappucino maar die smaakt van geen meter. Dit overkomt ons vaker hoor dat de koffie in Frankrijk niet lekker is. Geef dan maar Italie!!

Morgen dan naar de dierentuin, want dat hadden we de kids op de heenreis beloofd.

Dag 21 – donderdag-

Vandaag naar de dierentuin, in 1 woord fantastisch. De dierenverblijven zijn heel ruim en natuurlijk ingericht. We vermaken ons tot een uur of 3 en vertrekken daarna naar een volgende camperplek. We stoppen uiteindelijk in Heaurteville, een gehucht aan de Seine vlakbij Rouen. We zitten in een kersenboomgaard, heel ydillisch. Morgen rijden we weer verder omhoog richting belgie. Het weer is lekker.

Dag 22 – vrijdag-

We wilde eerst direc doorrijden naar Brugge waar we morgen ons willen vermaken. Maar onderweg rijden we langs Le Touquet de Paris-Plage en dat ziet er ook wel leuk uit. Weet je wat?? We doen het gewoon. Dus we wijzigen onze plannen en rijden dit gezellige badplaatsje in. Ben benieuwd en wordt vervolgd.

ma en pa

fijn dat we weer iets horen en dat er internet is.
Leuk het stukje zeep.
Lekker genieten van alles en tot gauw weer.

Corry

Ga je over onze voetstappen in Brugge als je daar komt?
Het was er echt heel leuk vonden wij. Ik snap waarom jullie daar misschien weer naartoe gaan. Goede terugreis.

Piha

Gelukkig zijn jullie al weer in de buurt. En wat goed om te horen dat het weer stukken beter is.
We zijn benieuwd naar de foto's van de stenen. Nou, gelukkig zien we jullie zondag weer, want we missen jullie hoor!
Veel plezier nog!