sjaakenco.reismee.nl

dag 7 en 8

Dag 7 –donderdag-

We worden (weer) wakker van de regen, gelukkig niet zo hard en veel. Ik doe mijn wandeling naar een boulangerie, ff geen croissantjes maar gewoon un pain. Kids slapen uit. Ik koop in het dorp een krantje (die lees ik alleen tijdens vakanties). We doen het relaxed aan, eten, krantje lezen, douchen en koffie drinken. Op ons gemak rijden we rond 1 uur weg, richting Campéneac, een gehucht ergens bij Vannes. Onderweg doen we boodschappen bij zo’n immens groot winkelcentrum. De camperplaats is heel idylisch, aan een meertje met een sportterrein erbij. Helemaal gratis, en ook een stroompaal. Maar als we de stekker aansluiten geen stroom. Wel staat aangegeven dat bij de bakker een muntje verkrijgbaar is. We lopen naar de bakker, het dorpje is echt uitgestorven. We zien een supermarkt, maar de ramen zijn helemaal dichtgeplakt, en we zien de bakker. Maar die is dicht en we kunnen niet goed lezen of ze nu vandaag alleen dicht zijn of voor een langere tijd. Maar ..als je brood nodig heb dan kan je terecht bij de dichtstbijzijnde bar. Wij naar de bar, ik loop als eerste naar binnen . Kom ik in een soort rookhol binnen met alleen maar oude mannetjes. Ze vallen helemaal stil als ik binnenkom. “Uh…bonjour”zeg ik stoer. Gelukkig staat er een man op (die is vast de eigenaar). “Do you speak englisch?” Man schud van nee. Dus ik roep wat woorden “camping car”” eletricity ”. Man zegt: “No eletricity, no l’au mais gratuit”. Ah…merci.
Dus geen stroom, maar wel een leuk plekje. Dit vinden wij nu één van de charmes van het camperrijden, dat je zomaar op een plekje komt waar je normaal gesproken NOOIT zou komen. Morgen naar de camping, daar hebben we allemaal zin in. Ik sluit dit stukje af terwijl (hoe kan het ook anders..) we een stevige regenbui op ons dak krijgen.

Dag 8 –vrijdag-

Het was een leuk plekje in Campéneac, we stonden naast een soort party gebeuren en er was een bruiloft. Het hele gezelschap ging ook naar buiten om een rondje meer te doen. Zoon en ik deden dat ook, maar dan joggend. Zoon heeft direct het fitness parcour gedaan. Vanmorgen scheen zowaar de zon en ik weer sportief een rondje meer gedaan. Het gaat me een keer lukken om dat zonder een wandelpauze te doen. Ik heb toch ff gekeken bij de bakker, maar die was echt dicht. Dus dan maar naar de bar want ik zag wel wat mensen met een baquette lopen. En ja hoor..de barman van gisteren is tijdelijk bakker geworden, grappig. Dus gewapend met een heerlijk verse baquette naar de camper voor een ontbijtje. We vertrekken richting de camping, we hebben er zin in. Een week trekken is leuk, maar 11 dagen ongestoord relaxen op een camping is ook niet verkeerd, zeker niet voor de kinderen. Juist deze afwisseling maakt onze vakantie zo leuk voor ons. Ik hoop echt dat ze het heel erg naar hun zin gaan krijgen. De camping ziet er leuk uit, het is een smalle camping langs een riviertje waar er volop gekanoed wordt. Er zijn behoorlijk wat Nederlanders, dus dat is misschien voor de kids wel leuk. We hebben een prachtige plek met uitzicht op het riviertje (naam??). Dochter verdwijnt direct naar het zwembad. In de omgeving is er niet veel te doen, maar op de camping des te meer. Dus dat zit wel goed. ’s Avonds gaan we natuurlijk zoals het echte campinggasten betreft bbq. Het koelt behoorlijk af in de avond en ’s nachts slaap ik zelfs met mijn joggingbroek en trui aan. en voor pa en ma...we zitten in Locunole, vlakbij Lorient.

Reacties

Reacties

Katja

De camping ligt aan de noordoever van de Ellé.
....en dat de zon maar mag gaan schijnen.... Flitsende camping!

Sjaakenco

Klopt katja, zo heet het riviertje idd. En de zon schijnt!!!

Katja

Fijn dat de zon schijnt! hou vast.
Leuke foto's ook.

Piha

Hahaha wat een grappig verhaal zeg! Brood halen bij een lokale bar.
Gelukkig zijn jullie nou op een camping met mooi uitzicht en stroom. Altijd handig toch?
Heel veel plezier en zo te zien op de weerradar krijgen jullie lekker veel zon.

marga

Dapper van je om zo maar de bar in te stappen
Mooie foto's
Veel plezier en dat de zon maar mag blijven schijnen voor jullie dikke kus voor Desie

Corry

Lieve mensen, heb geprobeerd vanuit een hotel te mailen, maar dat lukte niet. Had ik een heel verhaal geschreven.....weg!
Maar ik geniet wel van jullie belevenissen. Nu op de camping lekker genieten van rust, water, lezen e.d.
Ook nog actief tussendoor? Goed hoor! Ik hoop ook dat jullie het allemaal heel erg naar jullie zin hebben!

ma en pa

ik heb het opgezocht op de kaart in internet, makkelijk dan in een klein boekje zoals anders.
Geniet maar lekker van alles, van zon en stroom.

ma en pa

makkelijker

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!